Szóbeli bántalmazás — továbbképzés pedagógusoknak

A képzés ajánlott pedagógusok és nem pedagógusok számára, mivel a fájdalmat okozó kommunikációval az élet minden területén valamennyien találkozunk. A képzés interaktív és gyakorlati megközelítésű: a képzésen részt vevők szóbeli bántalmazással kapcsolatos (saját) élményeinek felismerésében és kezelésében nyújt segítséget. A képzés további témakörei: A verbális agresszió minden esetben szándékos/tudatos, avagy lehet-e nem szándékos? Szubjektív-e annak eldöntése, hogy egy megnyilatkozás verbális agressziónak minősül-e, avagy nem? Eldönthetőek ezek az előző kérdések pusztán a nyelvi viselkedés megvizsgálásával? Milyen nyelvi kísérőjelenségei vannak a bántalmazás folyamatának, s ezek hogyan segítenek…

Continue reading »

Meghívó a Magyar Nyelvtudományi Társaság őszi felolvasó üléseire

Meghívó a Magyar Nyelvtudományi Társaság őszi felolvasó üléseire 2019. november 27. (szerda) du. ½ 5 órakor Beszámoló a 16. International Pragmatics Conference-ről (2019. június 9–14, Hong Kong, The Hong Kong Polytechnic University) A beszámolót tartja: Illés Éva, Vaskó Ildikó, Laczkó Krisztina, Furkó Péter és Dér Csilla Ilona Az Általános nyelvészeti szakosztály Pragmatika tagozatának felolvasó ülése Az ülés helye: ELTE BTK R5 523. terem (1085 Budapest, Rákóczi út 5.) 2019. december 3. (kedd) du. ½ 5 órakor Baranyiné Kóczy Judit: A testmetaforák értelmezési lehetőségei a kulturális…

Continue reading »

Nyelvtan, diskurzus, megismerés konferencia

A DiAGram Funkcionális nyelvészeti műhely (ELTE) és a Magyar Nyelvtudományi Társaság 2019. március 28–29-én konferenciát rendez Nyelvtan, diskurzus, megismerés. A magyar nyelv funkcionális leírása címmel a nyelvtanírásról, a nyelv grammatikai leírásáról, a Műhelyben készített funkcionális Nyelvtan (Osiris 2017) megjelenése alkalmából. A magyar nyelvű konferencia a jelenkori magyar nyelvtanírásnak, a magyar nyelv kutatásának helyzetét, új eredményeit kívánja a figyelem középpontjába helyezni. A diszkurzív szakmai rendezvény fő célja, hogy a résztvevők érezzék és fölismerjék az autentikus nemzetközi tendenciákhoz való érdemi hozzájárulás esélyét, a magyar nyelv leírásában termékeny elvek, módszerek bevezetésének vagy kidolgozásának és alkalmazásának a jelentőségét,…

Continue reading »