“Szóbeli bántalmazás” pedagógus-továbbképzés

Szóbeli bántalmazás – A nyelvi agresszió leleplezése c. 8 órás, tanúsítványt nyújtó, nem akkreditált, ONLINE pedagógus-továbbképzés (A pedagógusok számára kötelezően megszerzendő 120 kredit legfeljebb huszonöt százaléka teljesíthető nem akkreditált képzésben való részvétellel.) 2021. január 28. csütörtök 9:00–15:50 A GYTK FB-oldalán: https://www.facebook.com/gyptovabbkepzes/?__cft__[0]=AZXaIzQ8TOwx-xQ5bX4vF6HjSWkUoE2VwYOTxTKpWgiP4GHr5r-j359eteddgBWudc8aL88h5K2oUA-uoxdgs8M9TwUlbGdXcw4QTZTI3HXnxMbBexa0vVIfWV4wJxaMNKRraxLr5KgChymTO5lVGDMzAYX6QCtKLyqFrk76VBKwhkfG4v4ftfP0HXowrzSk-kM&__tn__=-UC%2CP-R A továbbképzés anyagának egy része megjelent: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/tntef/article/view/34164/33310 A képzés a nehezen felismerhető verbális agresszió témáját járja körül, s választ ad arra, hogyan tudjuk mindezt beazonosítani. A nyelvi agresszió vizsgálatára az alábbi színtereken kerül sor: családon belül, párkapcsolaton belül, munkahelyen, pedagógusok és diákok között. A korábban alkalmazott tudományos kategorizációknál jóval…

Continue reading »

Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 8.

ÚJ NÉZŐPONTOK A MAGYAR NYELV LEÍRÁSÁBAN 8. 2020. NOVEMBER 19–20. (ONLINE) Az ELTE BTK MNYFI Mai Magyar Nyelvi Tanszéke és az ELTE DiAGram Funkcionális Nyelvészeti Központ online konferenciát rendez Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 8. A magyar mondat és kontextuális környezete címmel. A konferencia időpontja: 2020. november 19–20. Regisztráció: A részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, amelyhez az alábbi űrlap kitöltése szükséges: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6PJO_LywnGXCxtFRlHY_evZ1sN_JVmVRrTiUSGIftasN4tQ/viewform?gxids=7628 PROGRAM ABSZTRAKTFÜZET A konferencia fő célja a magyar mondat jelenkori nyelvtudományi leírhatóságának körüljárása. Annak vizsgálata, hogy a legújabb kutatási eredmények alapján mit lehet tudni, mit lehet bemutatni…

Continue reading »

Szóbeli bántalmazás — továbbképzés pedagógusoknak

A képzés ajánlott pedagógusok és nem pedagógusok számára, mivel a fájdalmat okozó kommunikációval az élet minden területén valamennyien találkozunk. A képzés interaktív és gyakorlati megközelítésű: a képzésen részt vevők szóbeli bántalmazással kapcsolatos (saját) élményeinek felismerésében és kezelésében nyújt segítséget. A képzés további témakörei: A verbális agresszió minden esetben szándékos/tudatos, avagy lehet-e nem szándékos? Szubjektív-e annak eldöntése, hogy egy megnyilatkozás verbális agressziónak minősül-e, avagy nem? Eldönthetőek ezek az előző kérdések pusztán a nyelvi viselkedés megvizsgálásával? Milyen nyelvi kísérőjelenségei vannak a bántalmazás folyamatának, s ezek hogyan segítenek…

Continue reading »

Meghívó a Magyar Nyelvtudományi Társaság őszi felolvasó üléseire

Meghívó a Magyar Nyelvtudományi Társaság őszi felolvasó üléseire 2019. november 27. (szerda) du. ½ 5 órakor Beszámoló a 16. International Pragmatics Conference-ről (2019. június 9–14, Hong Kong, The Hong Kong Polytechnic University) A beszámolót tartja: Illés Éva, Vaskó Ildikó, Laczkó Krisztina, Furkó Péter és Dér Csilla Ilona Az Általános nyelvészeti szakosztály Pragmatika tagozatának felolvasó ülése Az ülés helye: ELTE BTK R5 523. terem (1085 Budapest, Rákóczi út 5.) 2019. december 3. (kedd) du. ½ 5 órakor Baranyiné Kóczy Judit: A testmetaforák értelmezési lehetőségei a kulturális…

Continue reading »