PDM

Ez a 2013-ban a KRE BTK Magyar Nyelv-, Irodalom- és Kultúratudományi Intézete Magyar Nyelvtudományi Tanszékén alapított és működő Pragmatikai Diákműhely oldala.A Facebook-oldal és a levelezőlista mellett ide is felkerülnek a publikus anyagok, konferenciafelhívások stb.

FELHÍVÁS

KRE BTK Magyar Nyelvtudományi Tanszék Pragmatikai diákműhely

 A diákműhely célja, hogy a hallgatók behatóbban megismerjék a pragmatika irányzatait, elméleti kérdéseit, fogalmait, kutatási módszereit, valamint mindezen információkat alkalmazva, egy önálló kutatást hozzanak létre. A műhelyfoglalkozások a pragmatika kérdéseinek megvitatására és a témavezetők útmutatásával a saját vizsgálatok kidolgozására, bemutatására és megbeszélésére adnak lehetőséget.

Azok jelentkezését várjuk, akik:

  • elvégeztek már egy – bármilyen szintű – pragmatikai témájú kurzust,
  • olyan pragmatikai tárgyú témát választanak/kapnak, amelyből a későbbiek során TDK-dolgozatot vagy szakdolgozatot készítenek, vagy tanulmányt írnak;
  • vállalják, hogy a diákműhely munkájában aktívan részt vesznek: a kijelölt szakirodalmak kritikai ismertetését, illetve a saját kutatási téma kidolgozását és prezentációját elvégzik, valamint a kutatási témák kidolgozásához és megvitatásához konstruktívan hozzájárulnak.

Akit érdekel, kérjük, jelentkezzen Dér Csillánál emailben (csillader@gmail.com),vagy az alábbi fogadóórák időpontjában.

(2015. március 6.)

 

KÖNYVAJÁNLÓ:

FRAMES

Frames of Understanding in Text and Discourse

Theoretical foundations and descriptive applications

Alexander Ziem
Heinrich Heine University, Düsseldorf
How do words mean? What is the nature of meaning? How can we grasp a word’s meaning? The frame-semantic approach developed in this book offers some well-founded answers to such long-standing, but still controversial issues. Following Charles Fillmore’s definition of frames as both organizers of experience and tools for understanding, the monograph attempts to examine one of the most important concepts of Cognitive Linguistics in more detail. The point of departure is Fillmore’s conception of “frames of understanding” – an approach to (cognitive) semantics that Fillmore developed from 1975 to 1985. The envisaged Understanding Semantics (“U-Semantics”) is a semantic theory sui generis whose significance for linguistic research cannot be overestimated. In addition to its crucial role in the development of the theoretical foundations of U-semantics, corpus-based frame semantics can be applied fruitfully in the investigation of knowledge-building processes in text and discourse.
[Human Cognitive Processing, 48]  2014.  xii, 428 pp.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük